20. 1. 2010
Billboardy stíní dětem ve škole a snižují kulturu prostředí, ve kterém se žáci pohybují. Zároveň můžou snižovat pozornost řidičů projíždějících velkou křižovatkou Hlinky – Pisárky a můžou být přímou příčinou dopravních nehod.
Právě do této křižovatky a jejího vjezdu jsou plochy billboardu natočeny. V součtu všech negativních dopadů je 50 tisíc korun ročně za pronájem plochy na billboardy směšnou částkou.
Pokud by navíc billboardy stály na pozemcích svěřených škole, mohlo by dojít k porušení zákona. Dle školského zákona je ve školách a školských zařízeních zákaz cílené reklamy: “Ve školách a školských zařízeních není povolena reklama, která je v rozporu s cíli a obsahem vzdělávání, a reklama a prodej výrobků ohrožujících zdraví, psychický nebo morální vývoj dětí, žáků a studentů nebo přímo ohrožujících či poškozujících životní prostředí,” říká zákon.
Přitom v témže zákoně se praví, že „cílem a obsahem vzdělávání je rozvoj mravních a duchovních hodnot jednotlivce, svobodné šíření poznatků, uplatňování zásad demokracie aj.“ Díky umístění reklamy na pozemek školy může dojít k pokřivenému rozvoji mravních a duchovních hodnot jednotlivců ve smyslu nabádání ke komercializaci a materialistickému pojetí světa. Pokud sami žáci a jejich rodiče s umístěním billboardů nesouhlasí, Rada MČ Brno-střed by měla smlouvu vypovědět.
Jasna Flamiková: “Pokud má Rada MČ BS pocit, že škola tyto peníze nutně potřebuje, není určitě problém jim tyto peníze dát z rozpočtu naší městské části. Pokud mohla koalice na Brně střed odpustit netransparentně v prosinci 1,5 mil. Kč podnikatelům za restaurační zahrádky, jistě má 50 tisíc korun pro vlastní školu.”
Kontakt:
Mgr. Jasna Flamiková, předsedkyně ZO SZ Brno-střed, 775 120 616
Mgr. Lucie Heidlerová, členka RKO SZ v JmK, 733 562 499